Alledaagse bumpy moments en diepere reflectie

How everyday classroom experiences in an international teaching internship raise student teachers awareness of their s
Datum:

23 april 2020

Categorieën:

Contributor(s):

Peter Mesker
Hartger Wassink
Cok Bakker

Peter Mesker, Hartger Wassink & Cok Bakker (2020) How everyday classroom experiences in an international teaching internship raise student teachers’ awareness of their subjective educational theories, Teacher Development, DOI: 10.1080/13664530.2020.1747531

Het vierde artikel dat het resultaat is van het promotie-onderzoek van Peter Mesker, dat ik als co-promotor begeleid heb. Dit artikel laat zien hoe relatief ‘alledaagse’ momenten van twijfel en ongemak (in het jargon ‘bumpy moments’ genoemd) al aanleiding kunnen zijn voor leraren-in-opleiding om te reflecteren op hun dieper gelegen opvattingen over onderwijs (‘subjectieve onderwijstheorie’, een term van Geert Kelchtermans).

Het artikel zit achter een slotje, als je meer wilt weten, kun je via Research Gate (zie hieronder) een persoonlijke kopie opvragen.

Deel dit artikel